уторак, 22. април 2008.

Opet neki praznik

Cak i Google danas slavi Dan planete zemlje.
Volonteri organizuju sadjenje drveca.
Cemu sluze praznici? Da ti isprazne dan od svakodnevnih ukalupljenih aktivnosti i podsete te da iskocis iz sheme na kratko. Jer mi robujemo navikama. Ritualima koji su nas okovali. Kako zivi vecina covecanstva? Ustane, ode na posao, vrati se, uhvati moc zvanu daljinski upravljac u svoje ruke i pocne da vlada kraljevstvom ponudjenih programa. Gleda filmove jer je lakse ziveti neciji drugi zivot nego svoj.
Nemam vremena za filmove. Nekad sam ih prozdirala ali sada mi se prozdire moja sopstvena stvarnost. Slicno mi se desava sa sportom - nisam nikada bila u stanju da gledam necije takmicenje. Zanima me, ako i ja ucestvujem. Mozda sam ego manijak. Hihi. Zadrzavam glavnu ulogu. Ili bar statiram. Ali, da odem da sednem u publiku i gledam nastup nekih tamo americkih prevaranata, ne mogu. Evropskih jos hajde de. Ne, ne, ne generalizujem i nisam naci-kontinenstki nastrojena, ali stereotipi su uradili svoje. Cuvaju deo istine. Pazi Hollywood. Ja sam za Bollywood.
Zato je divno slaviti praznike. I tim bolje sto su za svaki dan smislili nesto. Nije napadno. Malo te razbude, podsete na stvari koje zaboravis. Danas na primer imas cast se setis malo planete, biljcica koje mozda nisi zalio, trave koju mozda mozes da postedis svog djona, cveca koje ti odavno nije ulepsalo prasnjave vaze koje stoje za ukras (a tek to sto je zanimljiva tema, stvari za ukras, ali o tom potom).
Praznici su ona crvena stavka u kalendarima, podsetnik za sve ono sto definitivno zaboravljamo. Crkveni te sete porodice. Rodjendani dragih osoba. Drzavni te sete odmora i mozda samog sebe u tom praznom praznicnom danu.
Ne mozemo mi obicni smrtnici na sve da mislimo. Zato smo zaboravu postavili praznicne zamke.
U protivnom bi se ukalupili kao srafovi u masineriju i cekali da zaribamo, da se izlizemo i danas zamene. A onda bi svet zasigurno posiveo i zardjao.
Srecan vam danasnji marsovski utorak zelen kao ovo prolece u mom dvoristu i probajte barem danas da sprovedete staru dobru- ko tebe kamenom, ti njega cvetom.
Uzdravlje!

Нема коментара: