субота, 17. мај 2008.

O snovima i strahovima

Sanjala sam sinoc nesto jako strasno. Zapravo, nesto sto je u snu izgledalo strasno ali sam, takodje, znala da u isto vreme i nije. Nesto sto je bilo jako bucno, a buka vrlo cesto probudi zver straha u stomaku. Sanjala sam strah koji je bio sasvim spoljasnji, kao kad znas da samo sanjas. I cak te i zanima. Sanjala sam da se u sobi do nas desavalo nesto sto nismo smeli ni da zamislimo. Videli smo samo treperenje svetla, culi tupe udarce i osetili kako se sve trese. Htela sam da otvorim vrata te sobe, lupala, pokusavala da predjem tamo preko simsa. Ostali iz moje sobe su samo gledali.
Onda smo se nasli u 'sutradan'. Sve se desavalo u nekom prostoru koji je polu prijateljev stan, polu skola. Volim te pomesane dekore u snovima. Cesto se i ljudi tako pomesaju. Neko bude polu mama a polu prijatelj, a polu onaj slucajni prolaznik kog primecujem vec godinama i cini stalnu postavku mog rodnog grada. I smenjuje svetlosnom brzinom lik i vibraciju.
Elem, mi, u tom sutradan, otkrijemo kako je sav onaj horor od prethodnog dana zapravo bio neka polu-predstava, u kome su neki 'kao' nastradali, ali nisu, jer je sve bila samo igra, imitacija, pretvaranje. Kome i cemu ta predstava u sobi? Samoj radi sebe.
I ustanem sa osecajem te predstave svuda oko sebe. Sa ubedjenjem da je sve samo igranje. Mozes da odigras tugu, srecu, hrabrost, da napravis nesto sto ce drugima izgledati jako strasno, a zapravo se radi samo o danasnjem programu. Mozes da ucestvujes a i ne moras.
Mozes, stvarno, kako god hoces!
Mozes da izazoves sta god zelis - da rastuzis druge, da im ulepsas dan, da ih uplasis, da ih utesis.
Sve to odavno znamo, ali se cesto prepustimo da predstava igra nas. I da nam dodele uloge.
I kad je nesto jako strasno, mozes da odigras hrabrost. Zato sto je ta jako strasna situacija, isto tako necija predstava na njegovom danasnjem repertoaru. A nista nije strasnije od naseg pojma o strasnom.
Desava mi se da mi u snu sve to bude toliko jasno, da se po budjenju osetim kao da sam se vratila sa nekog ubrzanog kursa na datu temu.
A mozda se jos nisam ni probudila.

1 коментар:

Zeljko1105 је рекао...

Ja sam za ovakve potrebe malo modifikovao onu staru: "San je laža, a Bog je istina" u "San je java, a Bog jetina." Ko ce ga znati...